Lederskab: Være et eksempel

De største ledere i historien var dem, der havde evne til at kommando respekt for de mennesker, der fulgte dem. Dette er noget, de tjente. Det var ikke blindt givet til dem. Man kan gives myndighed ved simpelthen at være i en position. Dog kan ingen holdning samle respekt. Det er enkelt handlinger, der fører til andre, der yder det.

En af de mest grundlæggende måder at få respekt for dem, som du har myndighed er at være et eksempel. Uanset hvad du prædiker, være sikker på, at du lever det. Ledelse handler ikke om udstedte ordrer. Det handler om at træffe beslutninger, der er til gavn for organisationen. Sommetider, kommer disse beslutninger i konflikt med “soldater”. Hvordan disse udfordringer er overvundet er delvist betinget af den respekt, manager har fra personale.

Det lader til, at en masse mennesker i myndighed operere med holdningen “gør som jeg siger, ikke som jeg gør”. Dette er en surefire måde at indgyde vrede blandt dem du er førende. De begynder at spørgsmålet hvorfor skal de gøre noget, du ikke er villig til at gøre. Der er en masse legitimitet til dette. Hvordan kan du forvente en anden til at gøre, hvad du er ikke villig til at gøre dig selv? Under normale omstændigheder er dette en forkert måde at køre en organisation.

Militære historie er fyldt med ledere af alle slags. Der er dem, der skilte med en hel del, der floppede. Ikke desto mindre tilbyder billede af slagmarken et vidunderligt eksempel på de forskellige måder at føre. Billede en generel på hesteryg fortæller tropper oplade mens hængende sikkert i bageste. Sammenlign dette med den samme generelle foran hans tropper råbte “oplade” og farende frem mod fjenden. Naturligvis, andet er et eksempel på en villig til at gøre hvad han spørger andre leder.

Fører gennem dine handlinger er en effektiv måde at vinde respekt for dine medarbejdere. En anden, er at eksemplificere de egenskaber, som organisationen fremme. Hvis du søger ærlighed, en vilje til at arbejde og intelligens, er det bedst at have disse karaktertræk selv. Folk er mere tilbøjelige til at bo og arbejde sent hvis deres manager er at lægge timerne også. Ligeledes, hvis en leder er villig til at “få sine hænder dirty”, organisationen kender denne person ikke ser ned på dem. Virksomheder gøre linjer af kommandoen klar. En leder, der er en virksom del af dem team vil have respekt for disse medarbejdere.

En anden måde at samle deres selvværd er at holde linjer af skelnes klart. Alt for ofte bliver ledere venner med dem, som de fører. Dette skaber en situation, hvor en blanding af følelser kan komme i spil. Førende indebærer fremstilling af beslutninger. Desværre er det umuligt at holde alle i en organisation glade. Der vil være nogle, der mener, at et bestemt valg negativt påvirker dem. I disse tilfælde, hvis der er en “venskab” mellem leder og personale, vil nogle tage det personligt. I en sund chefstilling, vil organisationen indse at du valg er baseret på, hvad der er bedst for virksomheden uden hensyn til personlige sympatier.

Det eksempel du sat er den, der vil filtrere gennem dit team. I en tid med hurtige forandringer er en af de kvaliteter evnen til at lære. Når mennesker arbejder for ledere, der sakker bagud med hensyn til fremskridt, svinder deres respekt. Jeg er personligt afholdt en situation, hvor jeg arbejdede for en person, der havde ingen idé om hvad vores forretning var omkring. At gøre sagen værre, da han gjorde intet for at forbedre sit niveau af ekspertise, han var lige så uvidende 6 måneder senere. Han havde den myndighed, der fulgte med holdning. Men han havde ikke har respekt for nogen på vores team.

Dagene af opererer i et “elfenbenstårn” er historie. Mennesker er alt for forbigående at arbejde under sådanne betingelser. Ved tid enkeltpersonerne nå deres midten af 30, de har arbejdet under en række forskellige ledere. Dette giver dem en bred vifte af erfaringer. Hvis du kan karry deres respekt, øget chancerne for at bevare dem betydeligt.

Folk se, hvad deres ledere gør. Aviserne er fyldt med mennesker i magtpositioner, som fanges opfører sig på en pinlig måde. Disse personer gjorde noget, når de tænkte ingen søgte. Selvfølgelig, havde nogen set. Det samme er tilfældet inden for organisationen. Som børn tager medarbejderne varsel straks når dine ord og handlinger split. Effektive ledere er mest bekymret over “omvandrende turen”.

Det er vanskeligt at være en levende, vejrtrækning eksempel på alt, hvad du ønsker dit team til at være. Men for at være den mest effektive manager, det er helt afgørende. En leder kan ikke føre hvis andre ikke er villige til at følge. Mytteriet er ikke noget der kun sker på åbent hav. Ved at vinde respekt for dine medarbejdere er en garanteret måde at sikre, at de vil følge dig. Sætte et eksempel for adfærden du ønsker og dem vise dem, at du forventer dem til at gøre det samme.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *